Massages & therapie centrum Utrecht
                                                                                                                                                                                                      Gespecialiseerd in deep tissue en geavanceerde massagetherapieën


Incidentele massage is geweldig. Regelmatige massage is een must.



Als je dit leest, weet je waarschijnlijk al dat massage geen luxe is - het is een noodzaak. Hoewel af en toe een massage beter is dan niets, kan een levensduur van spanning en stress niet ongedaan worden gemaakt. Je krijgt exponentieel grotere voordelen van een regelmatige massage. Hier zijn slechts enkele manieren: 

"Ziekte zitten" 

Als je de hele dag aan een bureau zit, schreeuwt je lichaam al om hulp. Massage verlengt het weefsel en de gewrichten die worden gecomprimeerd in een constante zittende houding en heropent de circulatie die hierdoor wordt afgesneden. 

Stress management 

De gezondheidsimplicaties van stress kunnen verwoestend zijn en veel van uw inspanningen om goed te oefenen en goed te eten ongedaan maken. Regelmatige massage kalmeert de spanning, verlaagt de bloeddruk en verlaagt het cortisol niveau, waardoor veel van de fysiologische stresscondities die tot ziekte leiden, worden afgeremd.




Atletische prestatie 

Hoe fit je ook bent, oefening is zwaar voor je lichaam. Massage verbetert de flexibiliteit, het bewegingsbereik en houdt uw spieren soepel. Als u uw lichaam blootstelt aan regelmatige uithoudingsvermogen, zal tweewekelijkse of maandelijkse massage het vermogen om te presteren en te herstellen ondersteunen en helpen voorkomen dat toekomstige verwondingen ontstaan. 


Slaap 

Omdat massage het parasympathische zenuwstelsel activeert (het mechanisme van het lichaam om te rusten en te genezen), is het een krachtig natuurlijk middel om de slaap te verbeteren. Routinemassage gaat nog verder in de richting van het resetten van een radeloos circadiaans ritme - een veel voorkomende bron van chronische slapeloosheid. Regelmatige massage lost geleidelijk langdurige spanning op en traint je lichaam om te herstellen van de vele stressspanningen in het leven. Medical Masseur maakt het gemakkelijk met ons maandelijkse massage-lidmaatschap. Met een lidmaatschap krijgt u tot 5%, 10%, 15% & 20% korting op reguliere tarieven. Het is de gemakkelijkste manier om deze essentiële routine onderdeel van uw routine te maken.



De voordelen van het combineren van yoga met massagetherapie


Yoga en massage zijn allebei erg populair, en als je instinct je vertelt ze te combineren, ben je zeker op weg. Yoga en massage lijken eigenlijk meer op elkaar dan je denkt. Beiden ontgiften en zuurstof het lichaam door de bloedstroom te verhogen; beide kunnen de flexibiliteit en het bewegingsbereik vergroten; en beide zijn uitstekend voor het verlichten van stress. En wist je dat yoga eigenlijk een soort zelfmassage is? Het is echt waar. Het draaien, buigen en vouwen dat tijdens yoga plaatsvindt, masseert feite de interne organen, waardoor het een uitstekende manier is om hun gezonde functie zachtjes te bevorderen.

 




Geweldig, dus hoe combineer ik yoga en massage?

Je kunt niet verkeerd gaan door simpelweg massage en yoga te krijgen, zowel in je algehele wellnessroutine. U vraagt ​​zich echter misschien af ​​wat de voordelen zijn van het gelijktijdig beoefenen van de twee, en wat de beste volgorde is - yoga dan massage, of vice versa? Het antwoord hangt af van je doelen.

Een massage krijgen VOOR yoga

Als je een massage krijgt voordat je yogales doet, zal de bloedtoevoer naar je spieren toenemen, waardoor de buitenste laag van spieren en bindweefsel langer wordt en je je dieper in je asana's kunt strekken. Een massage verwarmt de spieren en "rekt ze" bij wijze van spreken uit, zodat u waarschijnlijk verder kunt strekken en de poses langer kunt vasthouden. Dankzij de spanningsverlichtende, focus-inducerende krachten, kan massage het ook gemakkelijker maken om aanwezig en gefocust te blijven tijdens je yogasessie, waardoor de meditatieve effecten van yoga worden verbeterd. Het is echter belangrijk op te merken dat je tijdens een massage-yoga tandem goed op de gevoeligheid van je lichaam moet letten. Zeer intense vormen van massage - zoals diepe weefsel- of sportmassage - vereisen daarna een periode van spierherstel, wat een onmiddellijke yogapraktijk ongemakkelijk kan maken, wat u enkele voordelen van beide kost. Een zachtere techniek, zoals een Zweedse massage, is beter geschikt voor pre-yoga prepping, omdat het zich richt op het verwarmen, verlengen en ontspannen van de buitenste lagen van spieren. Evenzo moet je naar je lichaam luisteren tijdens je postmassage-yogapraktijk. Begin voorzichtig. Als je je extra energiek en lenig voelt na je massage, geweldig! Ga diep in! Maar als je merkt dat je teder of pijnlijk bent, luister dan naar je lichaam en reageer medelevend. Onthoud dat, hoewel yoga streng kan zijn, het nooit pijnlijk mag zijn, dus als je spieren je noodsignalen sturen, vertraag je rol of neem een ​​pauze. Massage, terwijl het verkwikkend is, kan ook heel, heel kalmerend zijn, dus als je je suf voelt tijdens je yoga-sessie na de massage, ga dan voorzichtig te werk - of helemaal niet. Het laatste wat iemand wil is een door yoga veroorzaakte hersenschudding na in slaap gevallen in Naṭarājāsana.

 

Massage krijgen NA yoga

Net als bij de massage-dan-yoga-reeks, zal yoga-dan-massage je lichaam toelaten om enkele van de andere voordelen van beide oefeningen te maximaliseren. Als je na een yogasessie een massage krijgt, profiteer je enorm van de vermindering van melkzuur die zich na de training in het lichaam ophoopt. Dit helpt je sneller te herstellen (na elke vorm van oefening - niet alleen yoga). Als de therapeut zich richt op dieper bindweefsel en fascia, zullen de effecten uw vers uitgerekte spieren aanmoedigen om op hun verhoogde lengte te blijven - het uitbreiden en samenstellen van de yogavoordelen. Als je doel is om maximale ontspanning te bereiken via je yoga / massagetandem, dan is dit zeker de volgorde die je wilt. Een kalmerende massage na yoga kan een diep ontspannende ervaring zijn. 
Wat klinkt het beste voor jou?

Hoe je je yoga- en massagepraktijken ook verdubbelt, je zult zeker profiteren van exponentieel verhoogde voordelen van beide. Vergeet niet om altijd te communiceren met uw massagetherapeut. Vertel ze over uw huidige fysiologische toestand voordat ze beginnen - d.w.z. als je net uit een krachtige hete yoga-sessie kwam - en wat je van plan bent te doen na je massage - zeg, twee uur vinyasa-flow. Ze zullen de massage zeker aanpassen aan uw behoeften en doelen, zodat u het meeste voordeel haalt uit uw hele wellnessroutine.


Wat is een sportmassage precies?

Dus je hebt wat pijnlijke spieren / knopen / stress / fill-in-the-blank-kwaal en je wilt een massage krijgen. Maar hoe weet je welk type je moet krijgen? Zelfs voor een massageliefhebber kan het selecteren van een behandeling overweldigend zijn: Zweeds, diep weefsel, slaap, sportmassage ... Voeg toe aan het feit dat niet elke spa dezelfde terminologie gebruikt, vooral als u internationaal reist. Als het enige dat je echt wilt, is dat je pijnlijke plekken minder pijn doen, waar begin je dan? Zelfs als je weet dat je strakke spieren hebt en van stevige druk houdt, werken veel soorten massage om dezelfde kwalen te verlichten, maar op verschillende manieren. Neem bijvoorbeeld de "sportmassage": hoewel de naam zou kunnen suggereren dat het alleen bedoeld is voor marathonlopers, en het is zeker gunstig voor professionele atleten bij het voorkomen en behandelen van blessures, de sportmassage wordt aanbevolen voor iedereen die verhoogde flexibiliteit en mobiliteit terwijl u de spierspanning vermindert. 
1. Wat is precies een sportmassage? 

Hier bij Medical Masseur behandelen we sportmassage als een helende techniek die diep weefsel combineert met geassisteerd stretchen. "Sportmassage begint met een geweldige intake. "De behandeling zal variëren op basis van uw behoeften, activiteitenniveau, de sport in kwestie (als die er is) en het niveau van atletische intensiteit." Dus uiteindelijk is de behandeling voor elk individu een andere ervaring. "Een zondagse golfer heeft heel ander werk nodig dan een professionele marathonloper"


2. Waarin verschilt een sportmassage van een diepe weefselmassage? 

"Terwijl diepe weefsel- en sportmassage beide op een relatief intense manier aan je specifieke behoeften zullen voldoen, omvat sportmassage veel rekoefeningen," zegt Veyka. "Sportmassage vóór het evenement zal zich richten op een groter bewegingsbereik, terwijl de behandeling na het evenement ontstekingen aanpakt door de spieren te" melken "om opgebouwde [melkzuur] zuren te spoelen.".


3. Waarom zou iemand met pijnlijke spieren kiezen voor een sportmassage versus een diepe weefselmassage?

 "Als je op zoek bent naar stretchen, blessures verminderen of werken na een evenement, is een sportmassage een geweldige optie". "Als u op zoek bent naar meer intensiteit en gericht werk dan een traditionele Zweedse massage, en nog steeds geniet van glijdende bewegingen zonder het uit te rekken, is diep weefsel waarschijnlijk een betere keuze."


4. Moet je een sportmassage krijgen als je een blessure hebt? 

"Sportmassage is een hulpmiddel van onschatbare waarde voor pre-event prep en post-event herstel - het verkorten van de tijd, het versnellen van het herstel en het verminderen van ontstekingen en pijn,". “Dat gezegd hebbende, verwondingen zijn absoluut een punt van zorg. Het is belangrijk dat u volledig communiceert met de therapeut om verder letsel of opnieuw letsel aan een gebied te voorkomen. "




Myofascial Release Therapy: massage voordelen en toepassingen


Wanneer iemand de zin hoort: "Ik heb zo een massage nodig", komen waarschijnlijk verschillende beelden te binnen. Rustgevende achtergrondmuziek, een stille kamer en vredig rustend op een tafel terwijl een massagetherapeut werkt om de stress die momenteel in uw spieren leeft te kalmeren en te verlichten. Hoewel dat in sommige gevallen een nauwkeurige weergave is, is de lijst met modaliteiten die onder de massageparaplu vallen aanzienlijk. Deze variëren van Zweedse massage tot diepe weefselmassage tot zwangerschapsmassage. En dan is er myofasciale release. Deze massagetechniek stijgt in populariteit, maar het is vrij nieuw in de spa-scène in vergelijking met andere traditionele massagemethoden.


Wat is Myofascial Release?

Volgens de Associated Bodywork & Massage Professionals (ABMP) is myofasciale afgifte de combinatie van langdurige druk en beweging op de fascia van het lichaam. Dit type behandeling verlicht eventuele beperkingen in de fascia. Spanning en trauma aan een deel van het lichaam kunnen een ander deel van het lichaam beïnvloeden, merkt de American Massage Therapy Association - Washington Chapter (AMTA-WA) op, omdat fascia over het hele lichaam is verbonden.

 

Wat is fascia?

Fascia bevindt zich door het hele lichaam. Het is een bindweefsel van glycoproteïnen die spieren, botten, pezen en gewrichten op hun plaats houden volgens de gezondheid van mannen. Individuele spiervezels zijn verpakt in een dunne fasciale laag. Deze zijn gegroepeerd in bundels omringd door meer fascia. Ten slotte is er een fascia die de bundels omhult, wat resulteert in wat we de spier noemen. Pijn ontstaat wanneer je fascia verstrakt op een manier die het niet zou moeten doen. Littekenweefsel ontstaat wanneer fascia-vezels opnieuw worden opgebouwd in een kriskraspatroon, terwijl gezonde fascia-vezels allemaal in dezelfde richting lopen.

Voordelen van Myofascial Release

John F. Barnes, PT, is een bekende autoriteit op het gebied van myofasciale vrijlating. Al meer dan 50 jaar gebruikt Barnes myofasciale afgifte voor de behandeling van verschillende lichaamsaandoeningen, waaronder fibromyalgie, uitpuilende schijven, carpale tunnel, frozen shoulder, hoofdpijn, ischias en temporomandibulaire gewrichtsaandoening (TMJ). 

Enkele van de voordelen die myofascial release biedt, zijn onder meer:           

Vermindert pijn en angstniveaus           

Verbetert de slaapkwaliteit bij fibromyalgie-patiënten           

Verlaagt fascia-beperkingen, of weefseldichtheid           

Verbetert mobiliteit           

Helpt bij het corrigeren van problemen met de houding           

Verlicht spasmen in de onderrug           

Decomprimeert zenuwen

Gebruik cases voor Myofascial Release Therapy

Zoals Barnes opmerkt, is de lijst met aandoeningen die kunnen worden geholpen met myofasciale vrijlating lang. Fibromyalgie is een aandoening waarbij een persoon volgens de Mayo Clinic last heeft van musculoskeletale pijn en bijbehorende problemen met stemming, vermoeidheid, slaap en geheugen. Lichamelijk trauma, chirurgie, infecties en psychologische stress kunnen deze aandoening veroorzaken. In sommige gevallen manifesteert het syndroom zich na verloop van tijd zonder identificeerbare oorzaak. Evidence-based complementaire en alternatieve geneeskunde gerapporteerd over een studie die was ontworpen om te bepalen of myofasciale afgifte therapie voordelen had voor pijn, angst, depressie, slaapkwaliteit en algehele kwaliteit van leven bij fibromyalgie-patiënten.


De studie toonde aan dat myofasciale afgifte de gevoeligheid voor pijn en angst vermindert, terwijl de kwaliteit van de slaap en de lichamelijke functie van mensen met fibromyalgie wordt verbeterd. Een uitpuilende disc is een disc-degeneratieprobleem dat de neiging heeft zich te ontwikkelen met de leeftijd en meerdere schijven kan aantekenen, merkt Penn Medicine op. Ze kunnen pijn in de rug, benen of billen veroorzaken en bovendien uw loopvermogen beïnvloeden. Carpaal tunnel syndroom is een aandoening die volgens de Mayo Clinic wordt opgemerkt voor gevoelloosheid en een tintelend gevoel in de handen en armen door een samengedrukte zenuw in de carpale tunnel. Een zenuw en negen pezen lopen door de tunnel, dus pees (en) die op de middenzenuw drukken, zijn meestal de boosdoener. Herhaalde bewegingen kunnen compressie en zwelling van de zenuwen veroorzaken die de handen voeden. Ook bekend als zelfklevende capsulitis, bevroren schouder is pijn en stijfheid in het schoudergewricht. Het heeft de neiging om geleidelijk te beginnen en met de tijd te verslechteren. Hoofdpijn kan zich in elke regio van het hoofd ontwikkelen. De pijn kan scherp, kloppend of een doffe pijn zijn. Oorzaken zijn stress, slechte houding en trauma, zoals een hersenschudding. Ischias is een pijn die begint in de onderrug of in het achterste bovenbeen. Het schiet langs de achterkant van het been dat langs de heupzenuw loopt. Het beïnvloedt meestal slechts één kant van het lichaam. Het kaakgewricht (TMJ) verbindt het kaakbot met de schedel aan elke kant van de kaak, merkt de Mayo Clinic op. Het kan worden veroorzaakt door genetica, artritis of een kaakletsel. Als u lijdt aan een van de hierboven genoemde aandoeningen, kan myofasciale afgifte een behandelingsroute zijn die het ontdekken waard is. 

 
 
 
Kaart
Opbellen
E-mail
Info